Małopolska Droga św. Jakuba | Lublin-Sandomierz-Kraków-Santiago de ...

Temat: Pompa paliwa Laguna II dCi
jak dobrze nazywać pojęcia i rzeczy po imieniu, to pompa niskociśnieniowa (podająca) jest pewno w zbiorniku, a pompa wtryskowa pod maską (ona "nabija" ciśnienie na listwie common rail - duuuużo barów...
Źródło: lagunazone.fora.pl/a/a,1726.html



Temat: D-CAT 177PS dziwne obroty i dużo pali
... ale pamietaj, ze z takimi diagnozami jest jak z leczeniem na odleglosc ;). Rownie dobrze to moze byc listwa common rail, za niskie cisnienie wtrysku itp P.S. Daj znac co Ci...
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=3577


Temat: [t22] d4d 1cdftv: Kable do czujnika ciśnienia na listwie CR
Witam, Od jakiegoś czasu mam mały problem z czujnikiem ciśnienia paliwa na listwie common rail w silniku 2.0 D-4D (Avensis 2000r po FL) - a dokładniej rzecz ujmując z kabelkami do niego. Czujnik działa prawidłowo. Podczas jazdy gdzieś przerywa połączenie i zaświeca mi się "check engine" - komputer zwraca błąd "niezrozumiały odczyt z czujnika ciśnienia na listwie CR". Pierwszą część wiązki (od...
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=7496


Temat: [ E46] 320d - nie moge odpalić silnika!!!!!!!!!!!!!!!!
Piszesz o listwie, wiec silnik na common rail. Jesli pompa daje odpowiednie cisnienie jak piszesz a na listwie jest juz brak cisnienia to albo siadl regulator cisnienia na listwie(jesli wystepuje) ew czujnik cisnienia na listwie (sprobowac wypiac i odpalic tylko uwaga komputer wygeneruje blad), sprawdzic szczelnosc wewnetrzna wtryskiwaczy( zdjac wezyki z przelewami podlaczyc wezyki z menzurkami). Probowales odpalac na samostart? Jak jakies...
Źródło: bmwautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4230


Temat: [S60 D5]problem z rozruchem zimnego silnika
... pięciokrotnie wyższy przelew niż pozostałe pozostałe co oznacza , że na listwie common rail jest niższe ciśnienie niż zadane co wpływa na rozruch . po wymianie wtryskiwacza problem ustąpił auta pracują...
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=16037


Temat: na gazie pali tez benzyne
PAMONIUSZ, na jakiej listwie wtryskowej. To nie common rail, żeby miał listwę. Sądzę, że chodziło Ci o regulator ciśnienia zasilania albo nastawnik ciśnienia. Nie wiem... Ten pierwszy zamontowany na linii zasilania, drugi przy samym rozdzielaczu. ponoć benzyna chłodzi wtryski ..owszem chłodzi i smaruje, ale gdy jedziesz na Pb. Przy przejściu na lpg, wtryski zostają "odcięte". W dolnych komorach rozdzielacza panuje ciśnienie równe ciśnieniu zasilania (nastawnik ciśnienia otwarty max).
Źródło: w201w124.bytom.eu.org/forum/viewtopic.php?t=919


Temat: Problem z odpaleniem buni
No wlasnie to mi sie wydawalo bardzo malo prawdopodobne. Blad z tego co widze mowi o cisnieniu na listwie Common Rail, czyli za pompa wysokiego cisnienia a nie za ta wspomagajaca, ... CR? Slabe cisnienie na cylindrach. Powiedz jeszcze czy to ma zwiazek z temp. silnika bo nie doczytalem?
Źródło: bkd-fani.pl/forum/viewtopic.php?t=1271


Temat: [Megane I phII] Megi 1.9dci
mam megane II 1,9dci. Ja ostatnio zobaczylem za sobą chmure siwego dymu i auto stanęło. Nie chce zapalić , kreci kreci i kicha. mechanik powiedział że na komputerze na listwie common rail pokazuje ciśnienie 50barów a powinno być 260barów. Wiec pojęcia tez nie mam co to może byc
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=8823


Temat: Pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych 2,2 CDI
... common rail i tam dopiero jest wtryskiwane, nie wiem czy ma racje czy nie. Po drugie jakie powinno byc cisnienie w tej listwie od common rail bo mam 25MPa i niby...
Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=785


Temat: O VOLKSWAGENACH...
przeżytkiem bo ciśnienie jakie może uzyskac 1500-1600 bar jest niewystarczające. Natomiast sam Common Rail dzieli sie ze względu na ksztalt zasobnika: W kształcie szyny (tak bylo w Fiatach i Renault) i w kształcie kuli (Ford). Wlasicielem patentu na szynę jest Bosch, a kuli Delphi. Jak wydaje się szczęśliwszym rozwiązaniem jest kula, poniewaz w listwie w obszarze zasilającym ostatni cylindr jest nieznacznie wyższe ciśnienie i zdarza się, że efektem jest wypalona uszczelka pod głowicą, własnie na ostatnim cylindrze. Obecnie najnowoczesniejszym systemem zasilania bezposredniego wtrysku Trzeciej Generacji jest Multi Jet. Stosowany do tej pory Uni...
Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=6150


Temat: Power boxy dla D-4D
tylko ten chip nie jest taki bezpieczny, ponieważ jest chyba podłączany pod listwę Common Rail, co powoduje zwiększenie ciśnienia w trysku i katowanie turba. Najlepiej pojechać do warsztatu, który zajmuje się...
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=241


Temat: Jaki ja mam silnik ???
Ogólna zasada jest taka, że te oznaczenie pomimo zupełnych różnic w literkach itd. znaczą prawie zawsze prawie to samo. Większość obecnie produkowanych silników diesla z turbodoładowanieniem to silniki typu common rail. Oznacza to nie mniej nie więcej tylko "wspólną szynę/listwę" w której panuje wysokie ciśnienie i od której odchodzą wtryskiwacze. Już nawet VW zrezygnował z pompowtryskiwaczy na rzecz CR w swoich najnowszych...
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=15392


Temat: [S60 D5 2002] za wysokie ciśnienie paliwa na listwie wtrysko
Witam Mam wrażenie, że wystraszyłeś się niepotrzebnie. Prawdopodobną przyczyną usterki, jest padający czujnik na listwie wtryskowej. Jest to czujnik ciśnienia listwy. Jego zadanie, to głównie niedopuszczenie do pracy układu, gdy ciśnienie na listwie, jest za niskie. Gdy nie przekracza ono 200 bar, podaje sygnał do układu sterowania, a ten wali błędem, bo są problemy z rozruchem. W przypadku zbyt wysokiego ciśnienia (taki masz komunikat), czujnk został "przecignięty" (spytasz czemu- bo taką ma ochotę- coś się musi popsuć). Budowa samego układu Common Rail, jest trochę bardziej złożona, niż możemy to powiedzieć, patrząc na jejo elementy. W układach II generacji (a o takim mówimy), nie ma już korektora dawki paliwa, jak było to w poprzednich instalacjach. W systemie common rail pompa wytwarza cały czas ciśnienie, akumulator ciśnienia wyrównuje ciśnienie, zaś wtryskiwacze otwierane są elektronicznie. Sterowanie elektroniczne oraz szybkie otwieranie i zamykanie wtryskiwacza (znikomy czas zwłoki) pozwala na podział dawki paliwa na 3 etapy: dawka pilotująca, dawka właściwa oraz dawka dopalająca. Gdy silnik pracuje prawidłowo, ciśnienie na układzie dochodzi do 400 bar i więcej, co raczej jest sobie ciężko wyobrazić. Obecny układ CR Charakteryzuje się on ciśnieniem 1600 bar i wielofazowością wtrysku (do 7 faz, najczęściej 5). I tu dochodzimy do kolejnej możliwości usterki Twojego auta. A mianowicie, problemem może być jeden z wtryskiwaczy Jeżeli nie "trzyma" ciśnienia, to w warunkach pracy pod dużym obciążeniem, ciśnienia spada, a pompa dąży do jego wyrównania. I stąd komunikat o zbyt wysokim ciśnieniu. Jeżeli wymiana samego czujnika listwy nie przyniesie skutu, to niestety, trzeba...
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=26063


Temat: silnik CDI 220
sekwencyjnej pompy paliwa wykorzystywana jest pompa wysokociśnieniowa, która tłoczy paliwo do akumulatora zasilającego (zwanego również listwą lub szyną) wspólnego dla wszystkich cylindrów. Ciśnienie utrzymujące się w tym przewodzie wynosi ok. 1350 bar, niezależnie od obciążenia silnika ani od jego prędkości obrotowej. Następnie z listwy zasilającej paliwo podawane jest do wtryskiwaczy, które sterowane są elektronicznie, skąd jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania. Dzięki ... jakości oleju napędowego gdyż niewielkie zanieczyszczenie może doprowadzić do zniszczenia wtryskiwaczy pracujących pod wielkim ciśnieniem - wysokie ceny części w razie awarii Przyszłość Obecnie stosowany jest system common-rail II generacji charakteryzujący się ciśnieniem wtrysku rzędu 1600 bar oraz większą ilością etapów wtrysku (nawet do 7 faz). Coraz częściej stosowany jest również system III generacji. System ten ostro rywalizuje ze stosowanym przez niektórych...
Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=3485


Temat: [r75cdti] przetarty wąż.co to za złączka?
myśle ze pompa jest w ok tylniej z małą chłodnicą ,jest to wszystko podłączone do przewodów paliwowych,raczej auto by nie chodziło bez pompy , małe wyjaśnienie co do cr http://www.motofakty.pl/a...mmon_raila.html Common rail - inaczej " wspólna rura CR działa na podobnej zasadzie jak wtrysk wielopunktowy w silnikach benzynowych. Paliwo (ON) ze zbiornika tłoczone jest specjalną pompą elektryczną do akumulatora ciśnienia (listwy) i utrzymywane ze stałym ciśnieniem regulowanym przez odpowiedni zawór. Jest to bardzo duże ciśnienie (im większe tym lepiej układ działa) z tego co pamiętam minimum 1300 bar ale mogę się mylić - wtedy niech mnie ktoś poprawi. Takie samo ciśnienie znajduje się w przewodach doprowadzających paliwo do wtryskiwaczy. Wtryskiwacze (osobne dla każdego cylindra) są sterowane sygnałem z komputera sterującego wtryskiem i na zasadzie ... wibracje. Takie rozwiązanie stosują praktycznie wszystkie marki - różnią się tylko szczegółami technicznymi (np. ciśnieniem, wtryskiem pilotażowym)i literkami w znaczku na klapie bagażnika Za wyjątkiem koncernu AUDI VW (chyba) który oprócz CR stosuje wtrysk bezpośredni realizowany techniką pompowtryskiwaczy. Różnica jest taka , że paliwo jest "podpompowywane" pod niskim ciśnieniem do wtryskiwaczy, które są jednocześnie pompą wysokiego ciśnienia sterowaną komputerem silnika. Czyli do każdego cylindra jest przyporządkowany osobny pompowtryskiwacz. Daje ten układ jeszcze większe ciśnienie wtrysku i ogranicza ilość elementów będących pod dużym ciśnieniem (mniejsza ilość szczelność połączeń) .
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=34344


Temat: [R75 2,0 CDT 99] zmiana komputera
fabryce. W powiązaniu z dobrym oszacowaniem stanu technicznego silnika, turbiny i samochodu, mapowanie można dobrze dostosować do zestawu kierownik+auto. Ale bez hamowni się nie obejdzie. Ciśnienie w turbinie też trzeba wiedzieć o ile można bezpiecznie zwiększyć. Box natomiast poprzez zwiększenie dawki paliwa chwilowo tylko zwiększa ciśnienie doładowania, które szybko ECU poprzez zawór upustowy obniża do wartości zadanych przez fabrykę lub nieznacznie wyższych....
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=21690


Temat: [R75 CDT 2000] dlaczego spadają obroty biegu jałlowego?
Zawór wysokiego ciśnienia jeżeli się zaciął to auta nie da się uruchomić automatycznie będzie za niskie cisnienie na akumulator paliwa (listwę common rail)proste do zdiagnozowania na wskazaniach komputera który tylko potrafi...
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=20279


Temat: Czujniki
Czujnik temperatury (ECT sensor): Termistor typu NTC stosowany w układzie sterowania wtryskiem paliwa (silniki benzynowe i Diesla). Czujnik ciśnienia: Zastosowanie czujnika ciśnienia - Czujnik ciśienia w kolektorze ssącym (czujnik MAP) - Czujnik ciśnienia atmosferycznego (w ECM) - Czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym - Czujnik ciśnienia w oponach - Czujnik ciśnienia w listwie Common rail Czujnik MAP podaje informacje w postaci sygnału elektrycznego do ECM o ciśnieniu w kolektorze ssącym. Jeżeli silnik nie pracuje, a jest włączony zapłon, czujnik podaje informacje o ciśnieniu atmosferycznym. Czujnik położenia pedału gazu (APS sensor): Czujnik stosowany w samochodach ... przepływomierzy: - Czujnik MAF typu Hot-wire (dodatkowo informacja o temperaturze powietrza). - Czujnik MAF typu Hot-film. - Czujnik VAF (Ten przepływomierz podaje również do ECM informacje o temperaturze powietrza i ciśnieniu...
Źródło: obd.fora.pl/a/a,9.html


Temat: Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Witam wyczytalem na stronce dilera autka daci jak zmniejszyc zyzycie paliwa o 12% i jak zwiekszyc moc do 10%. Oni tuninguja autka i zakladaja tzw. Ecobox do silnikow common-rail. Brzmi ciekawie ... bardziej ekologiczne. Ecobox do silników common-rail obniżając zużycie paliwa pomaga dbać o kieszeń i środowisko. Boxy Ecobox są specyficznie programowane do konkretnych grup silników. Przygotowanie ich programu odbywa się na hamowniach podwoziowych. Korzystając z informacji o fabrycznych mapach ciśnienia wtrysku paliwa Ecobox modyfikuje je tak, aby poprawić sprawność silnika i zmniejszyć spalanie. W przypadku gdy chcesz obniżyć zużycie paliwa do 12% oraz satysfakcjonuje Cię poprawa osiągów o około 10% mocy i momentu obrotowego– to jest produkt dla Ciebie i Twojego auta. Jak to działa? Ecobox jest wpinany na listwę wtryskową common-rail. Porównuje bieżące wskazania czujnika ciśnienia szyny wtryskowej z fabryczną mapą ze sterownika ECU. Kopia oryginalnej mapy z ECU jest zapisana w Ecoboxie. Dlatego Ecobox pracuje najlepiej z silnikiem do którego jest przygotowany. Ecobox zwiększa nieco ciśnienie wtrysku w obszarze pracy, gdzie auto jest chwilowo obciążane, natomiast obniża – gdy auto jedzie ze stałą prędkością. W miejscach, gdzie fabryczna charakterystyka ciśnienia paliwa jest nierównomierna, box ... moc silnika – masz wrażenie, jakby włączył się dodatkowy “overboost”. Rozwiązanie pozornie jest proste. Jednak wymaga ono umieszczenia w Ecoboxie oryginalnych map ciśnienia paliwa dla danego typu silnika oraz szybkiego procesora do analizy tych map i danych napływających z czujnika ciśnienia szyny. Korzystając z dokładnej wiedzy o osiągach i charakterystyce pracy Twojego auta, dedykowany do niego Ecobox może być bardzo skuteczny. Czego...
Źródło: daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1041


Temat: SAAB 9-5 2,3 turbo !!
przechodzi ze zbiornika do reduktora, a stąd już w stanie lotnym pod ciśnieniem zawsze przewyższającym ciśnienie w kolektorze ssącym do tzw. listwy RAIL. Z tej listwy trafia już do elektromagnetycznych wtryskiwaczy gazowych. Do listwy podłączony jest czujnik mierzący absolutne ciśnienie gazu zasilającego wtryskiwacze. Praca instalacji - czas otwarcia wtryskiwaczy, ciśnienie wtrysku, dawki gazu itp. - sterowana jest komputerem. Sztuką, która stanowi o ... tworzy mapy sterujące pracą instalacji. W przypadku turbodoładowanej Imprezy mapa musi uwzględniać cechy konkretnego egzemplarza - ciśnienie doładowania, aktualne dawki paliwa itp. W Imprezie zachwianie składu mieszanki powoduje szybsze wypalanie tłoków...
Źródło: bbracers.pl/Forum/viewtopic.php?t=100


Temat: Common Rail- warto przeczytać
Coraz więcej osób zastanawia się nad kupnem auta z silnikiem wysokoprężnym. Czy polecałby Pan silniki z systemem wtrysku Common Rail. I czy możemy przybliżyć naszym Czytelnikom ten temat? - Na pierwsze pytanie odpowiadam: zdecydowanie tak. Pod warunkiem, że możemy wydać więcej, ponieważ auta z Common Railem są droższe niż wersje z silnikami benzynowymi czy zwykłymi dieslami. Dlaczego jestem zwolennikiem tego rozwiązania? Ponieważ silniki wysokoprężne z Common Railem pozbawione są wad zwykłych diesli przy zachowaniu wszystkich ich zalet (z niskim spalaniem na czele). O tym, żeby zmienić układ wtrysku w silnikach Diesla, myślano już od dawna. Chodziło o to, aby wtrysk nie był zależny od obrotów silnika, od położenia cylindrów i żeby miał zawsze takie samo ciśnienie. Powiedzieć łatwo - wykonać trudno. Dopiero opanowanie wtrysku bezpośredniego do cylindra (Silniki TDI) pozwoliło rozwinąć tę koncepcję i zastosować Common Rail seryjnie. Istota sprawy sprowadza się do doprowadzenia paliwa do zbiornika, w którym jest "magazynowane" pod bardzo wysokim ciśnieniem przekraczającym tysiąc atmosfer. Dla porównania podam, że ciśnienie w zwykłych dieslach wynosi około 200 atmosfer. - Jak zapewnia się uzyskanie stałego ciśnienia w zbiorniku akumulacyjnym układu Common Rail? - Pompa cały czas tłoczy paliwo do zbiornika. Jeśli ciśnienie jest wyższe od założonego, część paliwa wraca do zbiornika. Po drodze jest chłodzone, ponieważ przy zmianie ciśnienia z wysokiego na niskie ogrzewa się. Zbiornik akumulacyjny ma postać rury (czasem nazywana jest listwą) umieszczonej nad głowicą wzdłuż silnika. Paliwo wtryskiwane jest pod dużym ciśnieniem w dwóch fazach. Pierwsza dawka - pilotażowa jest bardzo mała, dopiero po niej do cylindra trafia cała porcja. Ta wstępna dawka powoduje, że silnik pracuje ciszej, spalanie odbywa się łagodnie, silnik jest elastyczny. - Zalety silników wysokoprężnych z Common Railem są rozliczne. Ale ... więc o dane porównawcze dotyczące awarii i niezawodności. Common Rail to bardzo precyzyjny układ poracujący pod wielkim ciśnieniem. Jest bardzo czuły na jakość oleju napędowego, dlatego też jeszcze przed trafieniem do ... a naprawia u producenta. - Jeśli zatem decydujemy się na używany samochód z Common Railem, należy bardzo dokładnie zdiagnozować silnik, aby potem uniknąć niespodzianek i wydatków. - Najlepiej wybierać auta z...
Źródło: xtt.pl/forum/viewtopic.php?t=2183